Alföldi Agrárszakképzési Centrum

Tel: (63)562-265
E-mail: titkarsag@bartha.edu.hu
Nyitva: Hétfő - Péntek: 7:00-15:00
6600 Szentes, Kossuth u. 45.
Igazgató: Monoki Mariann

CIKLÁMEN ALAPÍTVÁNY

Adószám: 18466436-1-06

Facebook_Logo_2019.png  Facebook oldalunk
FB_Group.png  Facebook Csoportunk
instagram-logo-png-the-creative-logo-1157773083331juvjciyk-2879897980.png  Instagram oldalunk

Európai Kertész Tanárok Szemináriuma

Bielsko-Biala (Lengyelország)

2015. április 7-11.

2015. április 7-én 9 óra 40 perckor indult a repülőgép, majd a frankfurti átszállást követően 14 órakor érkeztem meg Katowicébe. Onnan a partner iskolánk egyik munkatársa vitte el a résztvevőket a bielsko-biala-i szállásunkra. Délután egy rövid városnézésen vettünk részt,

majd 19 órakor az iskola igazgatója ünnepélyesen megnyitotta a szemináriumot. A közös vacsora után éjfélig szakmai megbeszéléseket tartottunk a Leonardo és az Erasmus+ projektekről.

04.08. Szerda

A reggeli után a Városházán rendezett fogadáson a Polgármester úr, valamint különböző kertész-szervezetek vezetői és képviselői köszöntötték a résztvevőket, s diákok egy rövid műsorral is kedveskedtek nekünk.

A programunk következő pontjaként a Zespól Szkól Ogrodnizch iskolában Johannes Peperhove, az Európai Kertész Tanárok Szövetségének elnöke megnyitotta az új virágkötő termet, majd a Lengyel Faiskolák Szövetségének képviselői tartottak előadásokat új módszerekről, fajtákról és a faiskolákról.

Ezt követően az iskola kertészetében és az előző évben a társiskolák diákjai által készített Európa-kertben vezettek körbe bennünket. Nagy szeretettel fogadtak bennünket mind a lengyel kollégák, mind a diákok, akik népviseletbe öltözve kínálták az enni- és innivalót.

Ebéd után a Prosper plast műanyag edényeket, cserepeket és tárolókat gyártó üzembe látogattunk el, ahol végig követhettük a gyártási folyamatot.

17 órától a Zywiec sörgyárban mutatták be a csoportnak, hogyan készítik ezt a közkedvelt italt.

Záró programként a Komiaków hegységbe utaztunk, ott vacsoráztunk.

A szállodába érkezésünk után éjfélig megbeszélést tartottunk az előttünk álló feladatokról.

04.05. Csütörtök

Reggel korán indultunk Auschwitzba, a koncentrációs táborba. Az ott látottak mindenkit megdöbbentettek. Felfoghatatlan volt számunkra, hogy miként követhettek el annyi szörnyűséget a zsidó és cigány embertársainkkal szemben.

A következő úticélunk a Kotolinski’s palota volt, ahol a fogadó iskola tanáraival és igazgatójával együtt fogyasztottuk el az ebédünket.

Délután először a Suszec gombatermesztő üzemet tekintettük meg, ahonnan Európa számos országába szállítanak friss gombát. A családi vállalkozásnak magyar kapcsolatai is vannak.

Ezt követően a Kapias-Galabau kertészetben csodálhattuk meg a különböző téma-kerteket és tanulmányozhattuk a faiskola kínálatát. Ott sajnos a tervezettnél kevesebb időt tölthettünk.

Vacsora után a projektvezetők  számára Esther Kirschfink tartott tájékoztatót az új projekttel kapcsolatos tudnivalókról, feladatokról. Igen sok kérdést kellett megvitatnunk, mivel az új pályázat feltételei lényegesen eltérnek a Leonardo projektéitől.

04.10. Péntek

Ismét korán kellett kelnünk, mivel 7 órakor indultunk a wieliczkai sóbányába. Én már jártam ott régebben, de most is lenyűgöztek a sóból faragott szobrok, csillárok, kápolnák.

Több mint száz méterrel a föld alatt, a sóbánya éttermében ebédeltünk; ez különleges élmény volt mindannyiunk számára.

Ebéd után Krakkóban tartottak számunkra egy városnéző sétát, majd a záró megbeszélés és a búcsúvacsora következett.

Szakmailag rendkívül hasznos, jól megszervezett szemináriumon vehettünk részt Bielsko-Biala-ban. Vendéglátóink mindent megtettek a találkozó sikere érdekében, ezért köszönettel tartozunk nekik.