Alföldi Agrárszakképzési Centrum

Tel: (63)562-265
E-mail: titkarsag@bartha.edu.hu
Nyitva: Hétfő - Péntek: 7:00-15:00
6600 Szentes, Kossuth u. 45.
Igazgató: Monoki Mariann

CIKLÁMEN ALAPÍTVÁNY

Adószám: 18466436-1-06

Facebook_Logo_2019.png  Facebook oldalunk
FB_Group.png  Facebook Csoportunk
instagram-logo-png-the-creative-logo-1157773083331juvjciyk-2879897980.png  Instagram oldalunk

Tanulmányi kirándulás Lettországban (Farkas Julianna)

Lettország, Riga

Virágkötészeti gyakorlat

Riga-i temető megtekintése

2014.09.25

Baltezers-i faiskola megtekintése és gyakorlat helyszíne

Riga-i városnézés
2014.09.26

Rundale kastély

2014.09.27

Leonardo da Vinci „Grüne Lernlandschaften” projekt

Gyakorlati kertészeti és virágkötészeti oktatás temetőkben és emlékhelyeken, valamint a Bulduri Kertészeti Iskolában

2014. szeptember 22, hétfő

Repülőnk 18.20-ra érkezett meg Rigába, onnan vittek bennünket a Bulduriban levő szállásunkra. Ott már várt bennünket Gunta Jekabsone, a projekt lett koordinátora, aki elvitt bennünket vacsorázni, majd gyönyörködtünk a tengerben.

Szeptember 23, kedd

Reggeli után szakadó esőben a Kemeri mocsarat jártuk be az iskola egyik osztályával. Kísérőnk részletes tájékoztatást adott a mocsár flórájáról és faunájáról, valamint a kialakulásáról, nagyon érdekes volt. Ezután egy vörös áfonya-termesztő telepre látogattunk el, ahol nem csak a növényeket, hanem a belőlük készített szárított és aszalt gyümölcsöket, lekvárokat és szörpöket is láthattuk, sőt, meg is kóstolhattuk azokat.

Délután a belga, az osztrák, a hamburgi és a müncheni csoportokkal együtt elsétáltunk a fogadó intézménybe. Az iskola vezetése és tanárai szívélyesen fogadtak bennünket, bemutatták az iskolát, majd a vacsorát követően vonattal Majori-ba utaztunk. Ott a város nevezetességei m ellett megnéztük a Dzintari Erdei Parkot, majd a tengerparton visszasétáltunk a szállásunkra.

Szeptember 24, szerda

Délelőtt az iskola történetét és a képzési rendszerét mutatták be, majd egy előadást hallgattunk meg a lett  temetők és emlékhelyek tájépítészetéről és az ezekkel kapcsolatos hagyományokról. Ebéd után egy„In memoriam” témájú előadáson vettünk részt, majd nemzetközi csoportokban a virágkötészeti gyakorlat keretében különböző koszorúkat és sír-díszeket készítettünk.

Szeptember 25. csütörtök

A reggelit követően busszal Rigába utaztunk, ahol a Raina kapi, Bralu kapi és Meza kapi temetőket jártuk végig. Kísérőink rendkívül érdekesen mutatták be mindhárom temetőt, sokat meséltek az előző napi előadásokhoz kapcsolódóan a temetőkultúráról és az ottani szokásokról. Az általunk készített sírdíszeket és koszorúkat a híres történelmi, irodalmi és zenei személyiségek sírjain helyeztük el. Nagyon meghatóak voltak ezek a pillanatok.

Délután a „Baltezers” faiskolában sírbeültetési gyakorlaton vettünk részt, ismét vegyes csoportokban. Sok hasznos dolgot tanultunk ott is, hiszen még soha nem volt alkalmunk ilyen tevékenységet végezni.

Szeptember 26, péntek

Ezen a napon a rigai Botanikus Kertben tanulmányozhattuk a csodálatos növényeket és kiültetéseket. Onnan Riga központjába mentünk, először a Jugendstil Múzeumba, majd az óvárosba. Ott kaptunk egy kis szabad időt, amit a meseszép parkok és épületek megtekintésével töltöttünk.

A búcsúvacsora keretében átadtuk a szervezőknek az ajándékainkat, s megköszöntük fáradozásukat. Sokat beszélgettünk, s nagyon élveztük a műsort is.

Szeptember 27, szombat

A csodálatos Raundale kastélyba látogattunk el, s a kísérőink egy rendkívül bőséges és finom pikniket is rendeztek a számunkra. Parképítészeti szempontból nagyon hasznos volt ez a kirándulás, de annak is örültünk, hogy egész nap lehetőségünk volt beszélgetni a vendéglátóinkkal és a többi vendégtanárral és –diákkal.